loading...
علوم آزمایشگاهی واحد پزشکی تهران
فرزاد اسماعیلی بازدید : 622 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (6)

قسمت پنجم مشکلات جامعه علوم آزمایشگاهی 


دوستان این پست را "دبل چک" کنید لطفا 





با وجودیکه در دوران اشتغال در آزمایشگاه های خصوصی توسط صاحب امتیاز آزمایشگاه حجم بالای از کار به من تحمیل می شد ولی یادم نمی آید یک بارآزمایش بیماری را ماست مالی کرده و کم بیمار گذاشته باشم . در رابطه با آزمایش های بیوشیمی و سرولوژی که نیاز به ( دبل چک) احساس می کردم  . سرم  بیمار را به وسیله پی پت اتوماتیک می کشیدم  در لوله تمیز ریخته درب لوله را با چند دور پارافیلم می بستم ودر جای مطمئن داخل یخچال دور از دست مستخدم آزمایشگاه می گذاشتم . و روی نمونه ها نوت می نوشتم  روز بعد دوباره نمونه را آزمایش می کردم  ،بعضی آزمایش ها مثل قند خون را مجبور بودم ،همان وقت (دبل چک) کنم .

خدایا وقتی جواب ها مثل هم در می آمد و قدرت تکرار را می دیدم . مثل بچه مدرسه ای ها که یک کارت صد آفرین گرفته در پوست خود نمی گنجند،عرش را سیر می کردم ، بسیار خوشحال می شدم .انگار این کار را فقط وفقط برای شارژ روحیه ام انجام می دادم . ولی اگر تکرار آزمایش با خود آزمایش نمی خواند که به ندرت اتفاق می افتاد . عزا می گرفتم . چون باید از بیمار نمونه مجدد می گرفتم . توی آزمایشگاه دستم برای این کارها باز بود .از خدا که پنهان نیست از شما چه پنهان چقدر دلم می خواهد به آن روز ها بر می گشتم و اگر کار بیماری را نا خواسته نا تمام گذاشته جبران می کردم . از بیماران بیشتر دلجویی می کردم ،هر چند سر همین دلجویی و صحبت با بیماران ، هرچند کوتاه ومختصر، همیشه با صاحب امتیاز آزمایشگاه اختلاف داشتیم .ایشان نظرش این  بود که با این کارم بیماران را پر رو و پر توقع می کنم . ولی من عقیده داشتم اگر کسی برای کاری به ما رجوع می کند موهبت الهی شامل حال ما شده و  خدا برما منت گذاشته ، مخصوصا اگر آن کس بیمار باشد . ولی ایشان این حرفها را خرافات و مسخره می دانست. بنده همیشه  براین عقیده ام ، وفکر می کنم بیمار می تواند پدر ، مادر، برادر، خواهر،و یا جگر گوشه آدم  باشد .

اگر زورم نمی رسید حقم را از صاحب امتیاز ازمابشگاه بگیرم لااقل می توانستم با تکرارو ( دبل چک کردن) آزمایش ها یک جواب مطمئن و قابل قبولی به بیماران بدهم . هر چند گاهی جوابها توسط آقای دکتر مختصر دست کاری می شد . ایشان جواب آزمایش را با شرح حالی که از همراه بیمار می گرفت مطابق می کرد . حال که فکر می کنم . می بینم اگر پی اچ دی نگرفته ام و صاحب امتیاز آزمایشگاهی نیستم .ولی می توانم با صدای بلند فریاد بزنم و اعلام کنم ، بدهکارو مدیون  کسی نیستم ، حق کسی  را نخورده ام،حالم خوبه واز این بابت خدا را شکر می کنم . وسلام


امضا: (دبل چک) کنید. لطفا


به نقل از یک کارشناس تشخیص طبی || منبع : Baznegari.blogfa.com

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط عباس در تاریخ 1394/02/24 و 6:17 دقیقه ارسال شده است

دانشجویان علوم آزمایشگاهی به خودشان هم رحم نی کنند زیرآب هم را می زنند

این نظر توسط آرام در تاریخ 1393/03/09 و 2:26 دقیقه ارسال شده است

همه چی خوبه ما کار می کنیم . پس هستیم
پاسخ : شکلک)))))))))))))))))))
پاسخ : شکلک)))))))))))))))))))

این نظر توسط آرزو در تاریخ 1392/10/20 و 3:01 دقیقه ارسال شده است

چه جالب و در خور توجه است مطالب شما
پاسخ : ممنون

این نظر توسط کورش در تاریخ 1392/08/07 و 0:51 دقیقه ارسال شده است

آفری_____________________ن
آفری_____________________نشکلک
پاسخ : شکلک

این نظر توسط Habib در تاریخ 1392/05/07 و 12:57 دقیقه ارسال شده است

وضع مملکت هم این نبود ...
پاسخ : .......

این نظر توسط بازنگری کنید. لطفا در تاریخ 1392/05/06 و 1:42 دقیقه ارسال شده است

همکار گرامی با سلام و ارادت
اگر ده در صد همکاران همت و حال و هوای شما را داشتند . آن وقت می دیدیم وضع به نفع ما چگونه تغییر می کرد
ممنون .خدا قوت شکلک
پاسخ : خواهش میکنم ... من هم اگه تلاش بقیه رو در این زمینه میدیدم دلگرم تر ادامه می دادم . اما با این حال تا این وضع درست نشه دست نمیکشیم . شما ام ادامه بده
خدا قوت


کد امنیتی رفرش
درباره ما
این وبلاگ با هدف ایجاد محیطی برای ارائه مطالب به روز علوم پزشکی و به خصوص علوم آزمایشگاهی با همکاری دانشجویان علوم آزمایشگاهی دانشگاه آزاد واحد پزشکی تهران راه اندازی گردید. امید وارم بنده حقیر را در هر چه پربار تر کردن این وبلاگ یاری کنید . و در کنار هم لحظات خوشی را سپری کنیم . بهترین نمایش وبلاگ با مرورگر های موزیلا و کروم است . . . . . ذکر منبع فراموش نشود !
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    سطح وبلاگ رو چطور میبینی ؟
    به نظر شما جامعه آزمايشگاهيان جهت تفهيم حساسيت و موقعيت خطير آزمايشگاه در نظام سلامت، به مسئولين و افراد تصميم گيرنده و سياست گذار چه ميزان تلاش كرده اند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 145
  • کل نظرات : 195
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 392
  • آی پی امروز : 106
  • آی پی دیروز : 65
  • بازدید امروز : 141
  • باردید دیروز : 119
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 141
  • بازدید ماه : 974
  • بازدید سال : 20,515
  • بازدید کلی : 643,864
  • کدهای اختصاصی

    ابزار وبلاگ

    تماس با ما

    پشتیبانی





    Powered by WebGozar

    بانك اهداكنندگان سلولهای بنیادی ایران